خانه » تازه های نشر کتاب ورزشی » کتاب از زاویه بازاریابی ورزشی
GV-adsFFTabligh L-ads

کتاب از زاویه بازاریابی ورزشی

Print Friendly

2016-05-08_184018

به گزارش مجله اسپورتفا و به نقل از رادیو ورزش؛ کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی در حوزه ورزش جایگاه بسیار مهمی در توسعه اطلاعات و دانش صنعت ورزش برعهده دارد. ناشران ورزشی کشورمان با وجود مشکلات بسیار زیاد اقتصادی در تلاش هستند تا کتاب را با قیمت مناسب چاپ کنند و در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. در این میان مخاطبان زیادی از قیمت کتاب ناراضی هستند.

روبن شاهوردیان، ناشر کتاب در خصوص عوامل موثر بر قیمت گذاری کتاب گفت: یک قیمت پایه به صورت عرف برای هر صفحه از کتاب تعیین شده است. ولی عواملی مثل مواد اولیه کتاب، کاغذ، لیتوگرافی، خدمات چاپ و طراحی صفحه در قیمت آن موثراست.

Telegram

حسن قهرمان زاده، ناشر ورزشی نیز در خصوص قیمت بالای کتاب گفت: با توجه به رکودی که بازار نشر در چند سال اخیر متوجه آن بوده؛ قیمت روی جلد هنوز بسیار پایین است. بدلیل تیراژ پایین کتاب ها و کم بودن تعداد خریداران کتاب مجبوریم تا قیمت را بالاتر ببریم و با سرشکن شدن هزینه ها سود اندکی بدست بیاوریم. از طرفی هر کتاب حداقل دو سال عقب تر از تورم است و به نسبت سال انتشارش ارزانتر قیمت گذاری می شود.

وی در ادامه از انتقال سریع نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب گلایه کرد و اظهار داشت: بهتر بود این جابجایی عظیم در سالهای بعد اتفاق می افتاد و از نمایشگاه های تخصصی و کوچکتر آغاز می شد تا نواقص به تدریج رفع شود. زیرا نمایشگاه بین المللی کتاب برای جامعه ما نماد بزرگ و با ارزشی است و ازدحام دوستداران کتاب در آن موجب افتخار کشور است.

فرشته فتحی زاده، کارشناس برنامه نیز در خصوص جدیدترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا گفت: شرکت های بزرگ و کوچک و فروشگاه هایی که می خواهند به کسب و کار خود توسعه دهند و آرزوی افزایش مشتریان خود را دارند؛ چگونه می توانند مخاطبان خود را بسوی خود جذب کنند؟ بازاریابی و تبلیغات اینترنتی اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و بخصوص در کشورهای پیشرفته است.

 اولین قدم که طراحی سایت است دیگر موضوع جدیدی نیست و همه مدیران در همان شروع فعالیت خود این کار را انجام می دهند. اما باید توجه داشته باشید که مخاطبان از آدرس وب سایت شما خبر ندارند و برای با خبر کردنشان باید برنامه ریزی منظمی داشته باشید. همچنین بسیار مهم است که وب سایت شما یک نسخه مخصوص موبایل داشته باشد تا مشتریان شما در هر زمان و به راحتی بتوانند از خدمات شما استفاده کنند.

 حال برای با خبر کردن مخاطبان باید برنامه های خود را برای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی شروع کنید که در اینجا چندین روش را به اطلاع می رسانیم:

۱- تبلیغات را به صورت بنرهای انیمیشن در چندین وب سایت پربازدید قرار دهید.

۲- تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه با نمایش در شبکه های ویدئوآنلاین نیز یکی از جدیدترین و جذابترین روش ها است که با کمترین هزینه تاثیرگذاری بسیاری ایجاد می کند.

۳- ایمیل مارکتینک، تبلیغات بسیار هدفمندی است که در صورت ارسال برای بانک ایمیل مخاطبان خود به سرعت شاهد نتایج موثر آن خواهید بود.

۴- تبلیغات در برنامه های اندروید و آیفن برای کسانی که اپلیکیشن موبایل یا سایت با نسخه مخصوص موبایل دارند؛ بهترین روش است.

۵- روش جدیدی نیز وجود دارد که طبق آن وب سایت آمازون محصولات فروشگاه ها را در سایت خود قرار می دهد و کاربران با کلیک بر روی آن به وب سایت اصلی فروشنده لینک می شوند و خرید از همانجا انجام می شود.

۶- ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و وبلاگها و بروز رسانی روزانه آنها ضروری است.

منبع: رادیو ورزش

 
اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه : http://sportfa.ir/?p=14236
  • GV-adsFFTablighL-ads

    همچنین بخوانید:

    اولین همایش ملی برند در ورزش (۱۳۹۴)

    اولین همایش ملی برند در ورزش ۲۸ و ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۴ در دانشگاه فردوسی …