خانه » سئوالات پرتکرار اصلاح پای پرانتزی
GV-adsFFTabligh L-ads

سئوالات پرتکرار اصلاح پای پرانتزی

لطفا پیش از ارسال سئوال، صفحه سئوالات پر تکرار پای پرانتزی را مطالعه فرمایید.

۱- آیا پای پرانتزی من قابل اصلاح است؟  اگر در حالت ایستاده و با انقباض عضلانی میتوانید زانوهای خود را به هم برسانید (یا نزدیک کنید) بدون اینکه آنها را خم کنید، به احتمال زیاد حرکات اصلاحی برای شما موثر خواهد بود.

۲- آگر زانوها را نتوانم به هم نزدیک کنم آیا تمرینات اصلاحی برای من موثر نخواهد بود؟ اگر شما نتوانید زانوها را به هم نزدیک کنید احتمال اینکه تمرینات اصلاحی برای شما موثر باشد خیلی کم است ولی در مواردی مشاهده شده است که افراد بعد از انجام این تمرینات توانسته اند که زانوهایشان را به هم نزدیک تر کنند به خصوص افرادی که در ابتدا انعطاف پذیری کمی در عضلات پا دارند.

۳- آیا انحنای ساق پای با این تمرینات قابل اصلاح است؟ نه. این تمرینات اصلاحی بر روی تغییرات ساختار اسکلتی تاثیری ندارد. اما در نتیجه کاهش فاصله بین زانو  فاصله دو ساق نیز کاهش خواهد یافت.

۴- آیا این تمرینات در سن من موثر است؟ این تمرینات ممکن است بر روی فردی ۱۰ ساله موثر نباشد ولی بر روی فردی ۳۵ ساله موثر باشد. تفاوت در تاثیرگذاری تمرینات اصلاحی بر اساس نوع عارضه مشخص می شود. معمولا ناهنجاری پای پرانتزی ساختاری کمترین تاثیر پذیری را دارد. اگر زانوی پرانتزی شما با تغییر شکل استخوان های ران و ساق پا همراه است شما مبتلا به این نوع از ناهنجاری هستید (ساق پا و ران شما حالت کمانی پیدا کرده اند.).

۵- چرا باید حرکات اصلاحی انجام دهم؟ پای پرانتزی یک ناهنجاری پیشرونده است. فشار در ناحیه داخلی زانو افزایش می یابد و باعث تشدید این عارضه در طی سالها می شود. این فشار در ناحیه داخلی همچنین سبب  تخریب مینیسک داخلی می شود. حرکات اصلاحی سبب کاهش فاصله (یا جلوگیری از افزایش فاصله) و کاهش اثرات مخرب بر روی مینیسک داخلی می شود.

 ۶- چه مقدار طول میکشه تا زانوی من اصلاح بشه؟ ضروری است به مدت ۸ هفته این تمرینات را انجام دهید تا تغییرات مشهود شوند، ولی اصلاح کامل با توجه به فاصله دو زانو و تفاوت های فردی زمان مشخصی ندارد و حداقل ۶ ماه تا یک سال زمان لازم دارد.

۷-  چه تمرینات بدنسازی برای پای پرانتزی مضر می باشد؟ به طور کلی تمریناتی که باعث تقویت عضلات ادداکتورهای ران بشود، می تواند ناهنجاری شما را افزایش دهد.

۸- چندبار در هفته یا روز این تمرینات را انجام دهم؟ بهتر است حداقل روزی یک بار و حداقل ۴ روز در هفته انجام دهید. اگر وقت کافی دارید بهتر است روزی دوبار و بافاصله ۸ ساعت این تمرینات را انجام دهید.

از تایید و پاسخگویی به سئوالات تکراری معذوریم.

GV-adsFFTablighL-ads

۲ نظرات

  1. سلام . ایادوچرخه سواری باعث پرانتزی شدن پاها میشه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *