Saturday , 13 February 2016 / شنبه , 24 بهمن 1394
L-adstran
جدید
خانه » آموزش » آموزش حرکات اصلاحی برای پای پرانتزی (همراه با تصویر)

آموزش حرکات اصلاحی برای پای پرانتزی (همراه با تصویر)

Print Friendly

به درخواست عده ای از بازدیدکنندگان سایت برای تصاویر مربوط به حرکاتی که برای اصلاح پای پرانتزی مفید می باشد، قصد داریم در این مطلب تصاویر  تمرینات اولیه برای این ناهنجاری را به همراه توضیحات آن منتشر کنیم. باید متذکر شوم که این تمرینات بر روی افرادی موثر است که دارای پای پرانتزی فانکشنال می باشند.

بهتر است قبلا از آنجام این تمرینات ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به انجام حرکات کششی عمومی بپردازید و اگر برایتان مقدور است مقداری هم نرم بدوید. در ابتدای جلسات تمرینی به انجام حرکات کششی مخصوص این ناهنجای بپردازید و سپس تمرینات تقوت عضلانی را انجام دهید.

تمرینات کششی:

تمرین ۱

روی زمین بنشینید. پاهای خود را تا حد امکان باز کنید. سپس سعی کنید  انگشتان دست خود را به انگشتان پا نزدیک کنید در حالی که زانو به زمین چسبیده است و کاملا باز می باشد. اگر انجام این عمل برای شما امکان پذیر نیست و نمی توانید انگشتان پای خود را لمس کنید بهتر است ساق پا مچ پای خود را گرفته و سعی کنید در طی جلسات آینده انگشتان دست خود را بیشتر به انگشتان پا نزدیک کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۲

بر روی یک نیمکت بنشینید و مطابق تصویر زیر سعی کنید دو پا را با کمک دست از هم دور کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۳

مطابق شکل پای خود را بر روی یک سکو (میز یا هر چیزی که ارتفاع آن مناسب باشد) قرار دهید و سعی کنی که پای تکیه گاه (که روی زمین قرار دارد)  را کاملا صاف کنید. اگر در ناحیه داخل ران احساس کشش نمی کنید باید پای خود را بر روی سکویی با ارتفاع بیشتر قرار دهید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۴

تذکر خیلی مهم در رابطه با تمرین شماره ۵ کششی: 

این  یک تمرین کششی می باشدکه با حمایت دستها برای قسمت داخلی زانو انجام می شود و تا آستانه درد باید پایین بروید (در حین حرکت درد نداشته باشید) و به مدت آن ۱۰ تا حداکثر ۳۰ ثانیه می باشد. از نشستن کامل وقتی که درد دارید جدا خوداری کنید و تمرین را در وضعیت بالاتری انجام دهید.

نشستن قورباغه ای برای مدت طولانی مضر می باشد.

وضعیت شروع

وضعیت نشستن کامل

تمرین ۵

در این تمرین ابتدا باید زانو ها را با انقباض عضلانی به هم نزدیک کنید و اگر امکان دارد به هم بچسبانید. سپس سعی کنید که در همین وضعیت خم شده و انگشتان پا را لمس کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین برای افزایش قدرت عضلانی

adsGV

تمرین ۱

با کمی فاصله کنار دیوار قرار بگیرید. پای خود را کمی از زمین بلند کنید و با لبه خارجی پا به دیوار فشار بیاورید. تعادل خود را حفظ کنید و به جلو و عقب یا طرفین خم نشوید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۲

با کنار خارجی پا یک توپ مدسین بال را هل می دهید. توجه داشته باشید که به توپ ضربه نزنید. بلکه توپ را هل بدهید به اینصورت که پس از برخورد پا با توپ در ادامه پا باید به حرکت خود ادامه دهد. این تمرین را ۳ بار و هر بار ۲۰ تکرار انجام دهید.

تمرین ۳

به شکم دراز بکشید. در این تمرین یک نفر پای شما را از زانو به سمت خارج می چرخاند و سپس با دست دیگر مقاومت ایجاد کرد و نمی گذارد که پای شما به راحتی خم شود. دقت کنید که چرخش از مفصل زانو باشد نه مچ پا. این تمرین را ۳ بار و هر بار ۱۵ تکرار انجام دهید.

تمرین ۴

به پهلو دراز بکشید. در حالی که سعی دارید پای خود را بالا بیاورید یک نفر باید برای با مقاومت خود از این کار جلوگیری کند. این تمرین را ۳ بار و هر بار ۱۰ تکرار انجام دهید.

تمرین ۵

بر روی لبه داخلی خود بلند شوید و در همین حال شروع به راه رفتن کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار برای مدت ۱ دقیقه انجام دهید.

تذکر: کسانی که دچار صافی کف پا می باشند نباید این تمرین را انجام دهند.

مژده

اپلیکیشن پای پرانتزی (اصلاح و تشخیص) که حاوی اطلاعات کاملی در رابطه با تشخیص و اصلاح زانوی پرانتزی می باشد را برای شما عزیزان آماده کرده ایم برای دریافت اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه فرمایید.

 
اشتراک گذاری:
FacebookTwitterGoogle+WhatsAppBalatarinPrintPrintFriendly
کلاس حرکات اصلاحی FFTabligh

682 نظر

  1. سلام ببخشید وقتی فقط قوزک های پامو می چسبونم فاصله خیلی کم است اما وقتی همشو می چسبانم فاصله یکم بیشتر می شه چرا داخل افراد طبیعی در هر دو صورت یکی است و می چسبد

  2. سلام

    ممنون از مطلب خوبتون , امیدوارم همیشه موفق باشید

  3. سلام چگونه را برویم که پرانتزی پا معلوم نباشه

  4. سلام
    مشکل پرانتزی پای من مادرزادیه یعنی می تو نم با انجام دادن تمرینات اصلاحی پاهامو خوب کنم

    • با سلام و احترام
      چگونه متوجه شدید که مادرزادیه؟
      واژه مادرزادی الزاماً به ژنتیک و بیماری ژنتیکی برنمی‌گردد چراکه بیماری مادرزادی می‌تواند پی‌آمد یک اختلال ژنتیک و یا یک مشکل پیش‌آمده درون رحم و در پی یک عفونت٬ تروما و یا آسیب کروموزومی و مورفولوژی باشد.

      • من پدرم پاش پرانتزیه ولی نه زیاد فقط ۲/۳ انگشت مادر پدرم هم این شکلی ولی اون بیشتر می خواستم ببینم می تونم با انجام حرکات اصلاحی پام خوب بشه

        • با سلام و احترام
          دوست عزیز
          از این که پاسخگوی دوستان باشم بسیار خوشحال میشوم به شما هم در نظرات گذشته فرمودم که با توجه به سن شما و فاصله اندک، تمرینات برای شما موثر خواهد بود.
          به جای تکرار سئوالتان بهتر است وقت بگذارید و تمرینات را انجام دهید

          موفق ، شاد و سالم باشید

  5. ببخشید در انجام تمرینات هم کششی هم قدرتی بعضی موارد می گویند ۳بار ۳۰ثانیه ایا باید تمام۳بار را پشت سر هم انجام دهیم یا در هربار انجام تمرینات بیشتر از یک بار انجام ندهیم

  6. درروز چند بار باید نمرینات اصلاحی پا را باید انجام دهیم

  7. ممنون از پاسختون…من از امروز حرکات اصلاحی رو شروع میکنم..فقط بفرمایید هفته ای چند روز باید انجام بدیم؟ سه روز کافیه؟
    در رابطه با تمرین ۳ هم لطفا توضیح بدید برای هرکدوم از پا باید انجام بدیم؟ توی توضیحات ذکر نشده

  8. ببخشید یه سوال دیگه
    من فقط ۵ تمرین اول ( کششی) رو انجام میدم چون بدنسازی کار میکنم پاهام تقویت میشه ..انجام تمرینات قدرتی سایت برای من ضروریه؟

  9. یعتی امکان نداره تنها با انجام حرکات کششی زانو اصلاح بشه؟ من کسی رو ندارم ک تو انجام حرکات قدرتی کمکم کنه ..ولی حرکت اول و اخر قدرتی رو انجام میدم ب همراه تمام حرکات کششی…یعنی اینا موثر نیییییست؟ :'(

    • با سلام و احترام
      شما برای تمرین ۳ فقط نیاز به کمک دارید. تمرین ۴ رو هم بدون کمک انجام دهید.
      بقیه تمرینات را دنبال کنید
      موفق باشید

  10. میشه ایمیلتون رو بهم بدید تا عکس پاهام رو بفرستم ببینم پرانتزیه؟

    • با سلام و احترام
      برای بررسی عکس های پای شما از صفحه مشاوره تلفنی اقدام بفرمایید تا کارشناس بانوان عکس های شما را بررسی نمایند

  11. ممنونم از پاسختون

  12. با عرض سلام من پاهام پارانتزیه سنم ١۵ قدم ١٧٣ فاصله زانوم ٣ انگشته و زیره زانوم ۴ و با فشار عضلانی بهم میچسبن این حرکات اصلاحی کدومشان موثر است منمنون میشم پاسخ بدین با تشکر

  13. سلام ببخشید مزاحم شدم من از ران پارانتزی ندارم باید همه حرکات را انجام دهم

  14. یعنی حالت کمانیش درست نیشه

  15. سلام ببخشید مزاحم شدم همه اون حرکات رو انجام بدم یعنی حالت کمانیش درست میشه

  16. با سلام
    من سن ۲۹ ، فاصله زانوها ۴ انگشت آیا امکان داره این حرکات انجام بدم مشکل پرانتزی پام حل بشه . ممنون میشم اگه جوابمو بدید

  17. سلام من نوزده سالمه و ۱۷۰ قدمه و ۶۰ کیلو وزن دارم . پاهام پرانتزیه و میخواستم عکسه پاهامو براتون بفرستم ولی نمیدونم چطور لطفا راهنمایی کنید. و سواله دیگم اینه که ایا پاهام درمان میشن اخه خیلی پاهام زشت شدن

  18. سلام خدمت شما اقای رستمی من میخواستم از شما به خاطر وقتی که برای ما میذارین تشکر کنم واقا ازتون ممونم من الان سه ماهه این حرکاتو انجام میدم خیلی راضی ام خدا عمرتون بده

  19. ببخشید من حرکات کششی رو انجام دادم حرکات قدرتی رو انجام ندادم ولی با اینحال فاصله زانوهام کم شده اگه حرکات قدرتی رو هم انجام بدم زودتر به نتیجه میرسم؟

  20. سلام تا حا این تمرینا برای کسی جواب داده ؟اگه میده پس چرا دکترا به جا همین تمرینا عمل تجویز می کنند

    • با سلام و احترام
      بله برای افراد زیادی با حرکات اصلاحی مشکل زانویشان حل شده است البته باید شرایط لازم را داشته باشید و بر روی همه موثر نخواهد بود.
      دکتر ها تخصص دیگری دارند. در این زمینه تحصیل نکرده اند.
      تازه بعد از عمل هم نیاز به فیزیوتراپی، حرکت درمانی و حرکات اصلاحی خواهید داشت.

      • سلام چه شرایطی باید داشته باشد

        • با سلام و احترام
          با فشار عضلانی و بدون اینکه زانوهایتان را خم کنید آنها را به هم برسانید.
          ساق پایتان حالت کمانی نداشته یاشد. البته اگر این حالت را داشته باشد و شما بتوانید زانو ها را به هم برسانید احتمال کاهش فاصله می باشد و در مواردی هم فاصله بین زانو ها از بین می رود با وجود حالت کمانی ساق پا.
          موفق باشید

  21. سلام خسته نباشید ببخشید من نمیدونم ساق پاهام کمونیه یا نه میشه عکس ساق پای صاف با کمونیو بذارین ممنون میشم

  22. سلام ببخشید میشه من هفته ای ۱ بار عکس پا هام رو به ایمیلتون بدم و شما نظر بدیدی

    • با سلام و احترام
      اگر در حال انجام تمرینات هستید بهتر است ۸ هفته تمرین کنید و سپس پایتان را ارزیابی کنید. در صورت لزوم برای ارسال عکس از قسمت مشاوره تلفنی اقدام بفرمایید.

  23. سلام
    در تمرین نشستن غور باقه نه احساس کشش میکنم نه احساس فشار درست انجامش دادم یا نه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*