Sunday , 5 July 2015 / یکشنبه , 14 تیر 1394
L-ads tran
جدید
خانه » آموزش » آموزش حرکات اصلاحی برای پای پرانتزی (همراه با تصویر)
GV-adsFFTabligh

آموزش حرکات اصلاحی برای پای پرانتزی (همراه با تصویر)

Print Friendly

به درخواست عده ای از بازدیدکنندگان سایت برای تصاویر مربوط به حرکاتی که برای اصلاح پای پرانتزی مفید می باشد، قصد داریم در این مطلب تصاویر  تمرینات اولیه برای این ناهنجاری را به همراه توضیحات آن منتشر کنیم. باید متذکر شوم که این تمرینات بر روی افرادی موثر است که دارای پای پرانتزی فانکشنال می باشند.

بهتر است قبلا از آنجام این تمرینات ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به انجام حرکات کششی عمومی بپردازید و اگر برایتان مقدور است مقدارフ هم نرم بدوید. در ابتدای جلسات تمرینی به انجام حرکات کششی مخصوص این ناهنجای بپردازید و سپس تمرینات تقوت عضلانی را انجام دهید.

تمرینات کششی:

تمرین ۱

روی زمین بنشینید. پاهای خود را تا حد امکان باز کنید. سپس سعی کنید  انگشتان دست خود را به انگشتان پا نزدیک کنید در حالی که زانو به زمین پسبیده است و کاملا باز می باشد. اگر انجام این عمل برای شما امکان پذیر نیست و نمی توانید انگشتان پای خود را لمس کنید بهتر است ساق پا مچ پای خود را گرفته و سعی کنید در طی جلسات آینده انگشتان دست خود را بیشتر به انگشتان پا نزدیک کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۲

بر روی یᄅ نیمکت بنشینید و مطابق تصویر زیر سعی کنید دو پا را با کمک دست از هم دور کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۳

مطابق شکل پای خود را بر روی یک سکو (میز یا هر چیزی که ارتفاع آن مناسب باشد) قرار دهید و سعی کنی که پای تکیه گاه (که روی زمین قرار دارد)  را کاملا صاف کنید. اگر در ناحیه داخل ران احساس کشش نمی کنید باید پای خود را بر روی سکویی با ارتفاع بیشتر قرار دهید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۴

نشستن قورباغه ای. این تمرین را برای مدت ۱۰ الی ۳۰ ثانیه انجام دهید

وضعیت شروع

وضعیت نشستن کامل

تمرین ۵

در این تمرین ابتدا باید زانو ها را با انقباض عضلانی به هم نزدیک کنید و اگر امکان دارد به هم بچسبانید. سپس سعی کنید که در همین وضعیت خم شده و انگشتان پا را لمس کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین برای افزایش قدرت عضلانی

adsGV

تمرین ۱

با کمی فاصله کنار دیوار قرار بگیرید. پای خود را کمی از زمین بلند کنید و با لبه خارجی پا به دیوار فشار بیاورید. تعادل خود را حفظ کنید و به جلو و عقب یا طرفین خم نشوید. این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

تمرین ۲

با کنار خارجی پا یک توپ مدسین بال را هل می دهید. توجه داشته باشید که به توپ ضربه نزنید. بلکه توپ را هل بدهید به اینصورت که پس از برخورد پا با توپ در ادامه پا باید به حرکت خود ادامه دهد. این تمرین را ۳ بار و هر بار ۲۰ تکرار انجام دهید.

تمرین ۳

به شکم دراز بکشید. در این تمرین یک نفر پای شما را از زانو به سمت خارج می چرخاند و سپس با دست دیگر مقاومت ایجاد کرد و نمی گذارد که پای شما به راحتی خم شود. دقت کنید که چرخش از مفصل زانو باشد نه مچ پا. این تمرین را ۳ بار و هر بار ۱۵ تکرار انجام دهید.

تمرین ۴

به پهلو دراز بکشید. در حالی که سعی دارید پای خود را بالا بیاورید یک نفر باید برای با مقاومت خود از این کار جلوگیری کند. این تمرین را ۳ بار و هر بار ۱۰ تکرار انجام دهید.

تمرین ۵

بر روی لبه داخلی خود بلند شوید و در همین حال شروع به راه رفتن کنید. این تمرین را ۳ بار و هر بار برای مدت ۱ دقیقه انجام دهید.

تذکر: کسانی که دچار صافی کف پا می باشند نباید این تمرین را انجام دهند.

مژده

اپلیکیشن پای پرانتزی (اصلاح و تشخیص) که حاوی اطلاعات کاملی در رابطه با تشخیص و اصلاح زانوی پرانتزی می باشد را برای شما عزیزان آماده کرده ایم برای دریافت اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه فرمایید.

 
اشتراک گذاری:
FacebookTwitterGoogle+WhatsAppBalatarinPrintPrintFriendly

478 نظر

  1. سلام .خسته نباشید. من ۲۲ سالمه
    ۱۶۰ قدم و ۵۰ وزنمه
    ران پام به هم چسبیده و زانو هام هم به هم چسبیده و یکم به سمت داخل چرخیده اما ساق پاهام پرانتزیه. به نظرتون با حرکات ورزشی خوب میشه کمانی بودن ساق پا؟؟ یا باید عمل بشه؟؟؟؟

  2. سلام خسته نباشید.

    در تمرین شماره ۱ حرکات قدرت عضلانی با لبه خارجی پا باید به دیوار فشار بیاریم؟ من در تمرین اصلاحی برای پای پرانتزی در جایی دیگه همین تمرین رو با لبه داخلی پا دیده بودم و شک کردم که کدوم حرکت مناسبه. و چه فرقی داره؟

  3. سلام پسری ۱۹ ساله ام با قد ۱۷۵ و وزن ۵۵ می خواستم بدونم برای اصلاح دیر نشده؟چه مدت طول میکشه تا این حرکات جواب بده؟ فاصله بین دو زانوم ۳ انگشت بسته

  4. سلام.بنده تمرین ۵ رو قبل از خواب انجام میدم.تازه دو هفته ای میشه شروع کردم مフخوا تا آخرای تیر یا خرداد ادامه بدم ببنیم چی میشه.قدم ۱۷۲ وزنم ۶۰ سنم ۱۸زانوهام هم بدون خم کردم ولی با فشار به هم نزدیک میشن و میپسبن.بین زانو ها دو انگشت فاصله هستش.اگه فاصله ی زانوهام کم بشه مشکلی برای ساق های پام که حالت کمانی داره ایجاد نمیکنه؟ضمنا انجم تمرین ۵ به تنهایی و بدون سایر تمرن ها میتواند موثر باشد؟

  5. سلام خسته نباشید،ببخشید من تقریبن تموم سوالایی که ازتون شده رو خوندم ولی بازم واسه خودم نگرانم من ۱۹ سالمه ۵۴ وزنمه ۱۶۸ قدمه دو سه سال پیش متوجه شدم که پاهام پرانتزیه فک کنم فاصله ی بین زانوهام ۳ یا ۴ انگشت بشه به اون شکلیم که شما گفتین البته پاهام درد میگیره میتونم زانوهامو به هم بچسبونم ولی نگرانم که خوب نشه میشه کمکم کنید خیلフ ممنون میشم،میشه عکس پاهامو واستون بفرستم؟

  6. استفاده از
    بریس برای انحنای پا در سن ۲۶ سالگی اثر دارد؟

    • سلام. چه نوع بریسی
      برای چه مقدار انحنا؟
      وضعیت بیمار از لحاظ تراکم استخوان، نرمی استخوان؟
      جنسیت ، قد و وزن؟

  7. جنسیت:زن
    قد :۱۶۳
    وزن:۶۰
    پای چپ مقداری انحنا به داخل داره
    به متخصص رجوع کردیم.گفت این انحنا طبیعی هست.دکتر گفت که پام پرانتزی نیست.اما خب می ᆴوام پای صاف داشته باشم.نمیدونم چند نوع بریس داریم؟

  8. زیر زانو به اندازه ی دو انگشت

  9. بله.در ناحیه ساق

  10. سلام من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۳ بین زانوهام ۲ انگشت فاصله داره.ساق پام حالت کمانی داره-می خواستم بپرسم که ایا این ورزش ها تاثیری داره؟؟؟از بریس هم استفاده کنم؟؟؟

  11. بله اگه فشار بیارم بدون اینکه خم شه به هم می رسه.

  12. سلام. با تمرینات همین صفحه خوب نمیشه؟ تو اپلیکیشن تمرینات بیشتری هست؟ یعنی اینهایی که اینجا هست کافی نیست؟

    • سلام. تمرینات اپلیکیشن شامل ۱۸ تمرین میشه که بعضی هاش اینجا هست. با این ها هم می تونید شروع کنید. اون تمرینات کاملتر و موثرتر می باشد

  13. سلام دوباره، ببخشید حتما در تمرین شماره ۵ باید از توپ مدیسن بال استفاده کرد؟ من توپ والیبال دارم. یعنی مناسب نیست؟

    • سلام. بهتر است از توپ مدیسین بال استفᄃده شود ولی اگر نیست بهتر است داخل یک توپ را پر کنید تا سنگین تر باشد

  14. سلام من ٢٢ سالم قدم ١٨٠ فاطله بین دوتا زانوهام ۴ انگشته وقتی میستم آیا امیدی هست با تمرینات فاصله کم بشه یا باید عمل کرد؟

    • با سلام و آرزوی سلامتی

      آیا با فشار عضلانی و بدون اینکه پاهایتان را خم کنید می توانید آنها را بهم برسانید؟
      آیا پاهایتان لاغر است؟
      آیا ساق پای شما حالت کمانی دارد؟

  15. سلام
    من این سه ویژگی رو دارم و فاصله بین پاهام سه انگشته
    به نطرتون درست میشه؟

  16. با سلام خدمت آقای رستمی عزیز
    من پاهام پرانتزیه…۲۵ سالمه ولی ظاهرم مثل جوون های ۲۰،۲۱ ساله میمونه…و لاغر اندامم و وزنم۶۰ کیلویه…و واقعا این موضوع ناراحتم میکنه، طوریه شده که هر روز از وضعیت پاهام شاکی و ناراحتナ….
    فاصله پاهام تقریبا ۴ تا ۵ سانته…
    -با فشار عضلانی میتونم زانوهام تا نیم سانتی هم نزدیک کنم…
    -پاهای لاغری دارم…
    -و ساق پام هم حالت کمانی داره…
    به نظرتون امیدی هست که با انجام این حرکات فاصله پاهام کمتر بشه…؟؟؟؟؟!!!!
    با تشکر

  17. اینا دیگه
    آیا …؟
    آیا ….؟
    آیا ….؟
    من ۱) بدون اینکه پاهامو خم کنم میتونم زانوهامو به هم برسونم
    ۲)پام لاغره
    ۳)ساق پام هم کمانیه
    سن ۲۵ سال
    بین پاهام به اندازه سه انگشت فاصله وجود داره
    دو روزه این تمرینارو شروع کردم
    خواستم بدونم با این ویژگی ها زانوهام درست میشه؟
    ممنون

  18. خیلی مممنون
    حداقل با این امید ورزشا رو ادامه میدم

  19. باسلام و خسته نباشید یه سوال داشتم
    من موقع راه رفتن شکمم رو جلو میدم خواستم بدونم چه ورزشی رو برای رفع این مشکل پیشنهاد میکنید
    با تشکر

  20. نه عمدا نیست اما بدنم اینطوری فرم گرفته کمرم رو جلو میدم شونه ها عقب(راست نمی ایستم )

  21. سلام. خسته نباشید. برادر من ۲۴ سالشه و پاهاش پرانتزیه، یکی از ᄒاهاشبیشتر که کاملا تو عکسا مشخصه. به نظر شما عمل تاثیری داره؟ البته خیلی لاغر هستن ایشون و قد ۱۸۳٫ به نظرتون اگه چاق شه، کمتر معلوم میشه پاهاش که پرانتزیه؟ یا چاقی تاثیری نداره و یا بدترش میکنه؟

  22. با سلام من نوجوانی ۱۶ ساله هستم و پای پرانتزی دارم ایا با تمرین حرکاتی که مطرح کردین میتونم ای مشکل رو حل کنم؟!

  23. پاهای من پرانتزیه به هم نزدیک میشن ولی به سختی فاصلش سه انگشته .ایا پاهای پرانتزی در رشت قد تاثیر داره؟

  24. سلام…عذر میخوام محسوس نیست یعتى حتى ىه یک سانت هم نمیرسه؟اگه فاصله بین زانو ها سه انگشت باشه
    کسایى که انجام دادن تو نظرت تجربیاتشون رو بگن لطفا…چقد قدتون بلند شده؟
    تو چه مدت خوب شدین؟

  25. با سلام من ۱۷ سال دارم پاهام از دوران راهنمایی به شکل پرانتزی شده یعنی مادرزادی این شکلی نبودن البته در دوران کودکی زیاد فوتبال بازی می کردم ،فاصله ی بین دو زانوم به اندازه دو انگشت هستش قدم ۱۸۰ سانتی متر و وزنم ۶۴ کیلوگرم ضمنا بافشار هم می تونم زانوهام رو تقریبا به هم برسونم
    می خواستم بونم با این تمریناتی که توی این پستتون گذاشتین می تونم این مشکل رو کاملا رفع بکنم؟؟؟؟

  26. سلام خوبی آقای رستمی؟ – من یکماه دیگه میخام برم استخدامی نیروی دریایی ارتش ، یه کمی پاهام پرانتزی هست – آیا با مصرف دارو و… میتونم پای پرانتزیم را رفع کنم تا این یکماه ؟؟؟؟؟ تو رو خدا سریع جوابشو بهم بدید ، بی صبرانه منتظرم .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>